Українці ходять у ресторани рідше, але платять більше: як змінився чек
У першому півріччі 2025 року відвідуваність закладів харчування в Україні впала на 9%, проте середній чек зріс на 17% і склав 171 грн. Зазначається, що українці ходять у ресторани рідше, але платять більше, що дозволяє виручці рости попри зниження трафіку.
Про це йдеться в дослідженні Poster. Аналітики зазначають, що попри війну та економічні виклики, сфера громадського харчування в Україні продовжує тримати позиції, однак із новими тенденціями.
Дослідження показало, що у першому півріччі 2025 року українці стали рідше відвідувати кафе, ресторани та бари, проте витрачати там більше.Загалом по Україні виручка закладів громадського харчування зросла на 5%, однак кількість відвідувачів скоротилася на 9% у порівнянні з першим півріччям 2024 року.
Така статистика означає, що люди рідше виходять “на каву чи вечерю”, але середній чек зріс, що компенсує падіння трафіку. Серед міст найкращу динаміку показав Львів – там виручка зросла на 7%. За ним ідуть Одеса й Харків (+6%), Дніпро (+5%). Натомість у Вінниці зафіксовано падіння на 1%, а Київ продемонстрував лише символічне зростання (+1%).
За форматами закладів найбільш вибухове зростання показали суші-ресторани – їхня виручка піднялася на 9%, а відвідуваність залишилася на рівні минулого року, це єдиний сегмент, де падіння трафіку не спостерігалося. Кафе (+5%), пекарні (+4%) та піцерії (+3%) також зросли, тоді як бари та класичні ресторани продемонстрували негативну динаміку – по -1%.
Ключова причина зростання виручки – подорожчання рахунків. У середньому чек у закладах громадського харчування України виріс на 17% і склав 171 грн.
- у барах рахунок зріс на 19% – до 476 грн;
- у кав’ярнях – на 18%, до 108 грн;
- у кафе – на 17%, до 307 грн;
- у ресторанах – на 17%, до 675 грн;
- у піцеріях – на 16%, до 324 грн;
- у пекарнях – на 14%, до 82 грн;
- у суші-закладах – на 12%, до 670 грн.
“Цифри показують не те, що українці стали їсти більше чи балувати себе частіше, а те, що улюблена кава чи вечеря в ресторані подорожчали, за ті самі замовлення тепер доводиться платити більше”, – пояснює CEO та співзасновник Poster. Фахівці зазначають, що така тенденція збережеться: кількість відвідувань, ймовірно, і надалі знижуватиметься через економічний тиск, але середній чек зростатиме разом із цінами на продукти та енергоносії.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, виробники прогнозують зростання цін на хлібобулочні вироби в Україні. За їхніми очікуваннями, у 2025 році вартість цих продуктів може збільшитись на 15-20%. Причина – зростання витрат на виробництво.
Джерело: OBOZ.UA