Українці вже не так охоче ставлять ГБО: чому інтерес знижується і скільки можна зекономити
Українці встановлюють ГБО (газобалонне обладнання) значно рідше, ніж раніше – у липні лише 1 229 авто, і економія зменшилась через вищі ціни на газ. Тим не менш, за умови частих поїздок газ все ще дозволяє витрачати на 200 грн менше на кожні 100 км порівняно з бензином.
Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку. Газ на авто ще кілька років тому здавався мало не панацеєю для тих, хто хоче економити.
Бензин дорожчав, дизель теж тримав високі ціни, а пропан-бутан пропонував майже удвічі нижчий тариф. Проте часи змінилися. Сьогодні економія на газі все ще можлива, але вже не така значна, як раніше, і це впливає на рішення українських водіїв.
Аналітики проаналізували дані переобладнання легкових авто на газ у липні 2025 року. За їхньою статистикою,за місяць сервісні центри МВС (Міністерство внутрішніх справ) зареєстрували всього 1 229 встановлень ГБО, що на 16,8% більше, ніж у червні, але майже на 42% менше, ніж у липні 2024-го. Тобто ринок “просів”, і ця тенденція очевидна.
Чому ГБО втрачає популярність
Ключова причина, яка завжди підштовхувала до встановлення ГБО, – це економія на пальному. Але співвідношення цін вже інше. На початку року газ на АЗС коштував близько 35 грн/л, зараз – приблизно 34,4 грн/л, тоді як бензин А-95 – понад 54 грн/л. Різниця є, але вона вже не така разюча, як кілька років тому, особливо якщо врахувати, що споживання газу на 15-20% вище за бензин.
Приклад підрахунку: якщо авто витрачає 10 л бензину на 100 км, то газу піде близько 12 л. Поїздка обійдеться:
- на бензині – 542,2 грн;
- на газі – 332,64 грн.
Економія – трохи більше ніж 200 грн на 100 км, це непогано, але для відчутного ефекту потрібно проїжджати великі відстані. Крім того, встановлення ГБО – це інвестиція від 14 тисяч гривень і більше. За оцінками автосервісів, окупність – близько півтора року регулярної їзди.
Хто все ще переходить на газ
Попри менший інтерес, ГБО не зникло з ринку. У липні лідерами серед марок стали Toyota, Jeep, Hyundai, Nissan – переважно атмосферні двигуни без турбонаддуву, які легко пристосувати до газу. Український автопарк змінюється, ВАЗ, колишній фаворит, стрімко втрачає позиції через зменшення кількості машин у використанні. За віком транспортних засобів картина така:
- Jeep – середній вік 7 років;
- Toyota, Nissan, Ford – 12 років;
- Mitsubishi, Hyundai – 14 років;
- Renault – 16 років;
- Volkswagen – 17 років;
- Skoda – 18 років;
- ВАЗ – 25 років.
Чому інтерес падає
По-перше, через зростання цін на газ і акцизи. По-друге, українці поступово орієнтуються на інші рішення – економніші бензинові мотори, гібриди або електрокари.
І, нарешті, багато водіїв розуміють, що ГБО не підходить для всіх автомобілів, а окупність залежить від пробігу. Якщо машина використовується лише для поїздок містом чи кілька разів на тиждень, витрати на обладнання можуть не виправдатися.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, в Україні змінили правила продажу автомобілів – тепер при укладенні угоди потрібно обов’язково мати документ, що підтверджує реальну вартість транспортного засобу. Нововведення стосується передусім автосалонів та торговців уживаними авто і вплине на порядок оподаткування.
Джерело: OBOZ.UA