В Україні розглядають часткове відкриття аеропортів: експерт назвав терміни та умови

В Україні найближчим часом можливе часткове відкриття аеропортів, але лише за умов гарантії авіаційної, технічної та військової безпеки. Ключові фактори – готовність інфраструктури, страхування рейсів та створення контрольованого повітряного простору. Після ухвалення відповідного рішення знадобиться від 1 до 2 місяців.

Британське видання The Telegraph повідомило про існування плану запуску українських аеропортів, зокрема у Львові. За їхніми даними, безпека польотів має забезпечуватися західними винищувачами та наземними системами ППО.

У перспективі такий підхід може поширитися і на Київ та інші аеропорти центральної України. Водночас усе залежить від реальної ситуації на фронті та можливих політичних домовленостей щодо припинення вогню. Експерт з авіаційного ринку Богдан Долінце в ефірі телемарафону зазначив, що відновлення авіаперельотів можливе лише за умови забезпечення трьох ключових складників безпеки:

  • авіаційна безпека – підготовка літаків та екіпажів, відповідність аеропортової інфраструктури стандартам;
  • безпека польотів – контроль за повітряним рухом, технічний стан літаків та авіапідприємств;
  • військова безпека – захищеність від ракетних та дронових атак, створення буферних зон.

Крім того, потрібна готовність інфраструктури – сертифікація персоналу, модернізація обладнання та захищеність наземних об’єктів. Долінце пояснив, що у світі існує практика створення no-fly zone – зон, де повністю або частково обмежений рух повітряних суден.

Це дозволяє зменшити ризики та забезпечити контрольований повітряний простір для комерційних рейсів. В Україні така модель може стати тимчасовим рішенням для безпечних польотів, але потребує додаткової оцінки фахівців та міжнародної підтримки.

За словами експерта, економічний фактор також є важливим. Для того щоб аеропорт працював беззбитково, йому необхідно обслуговувати щонайменше 100 тисяч пасажирів на рік. Великі летовища повинні мати пасажиропотік від кількох сотень тисяч до пів мільйона, щоб не лише окупати витрати, а й мати ресурс для розвитку.

Також гостро стоїть питання страхування літаків та рейсів. Потрібно знайти механізм, який дозволить страхувати борти за адекватною ціною, щоб авіаквитки залишалися доступними для пасажирів.

За оцінками аеропортів та авіакомпаній, для відновлення роботи після ухвалення відповідного рішення знадобиться від 1 до 2 місяців. Зазначається, що це містить підготовку інфраструктури, персоналу та відновлення авіаційних процедур.

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, найбільший європейський перевізник Ryanair запровадив штраф у 500 євро (23 860 грн) за недисципліновану поведінку пасажирів на борту. Таке рішення ухвалено через зростання інцидентів, що пов’язані з алкоголем і агресією та загрожують безпеці рейсів.

Джерело: OBOZ.UA

Вам також може сподобатися...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *