Китай “обвалив” ціни на нафту: що відбувається на світових ринках
На світових ринках здешевшала нафта. Вранці 9 червня ф’ючерси марки Brent знизились на 18 центів, або 0,27%, – до 66,29 долара за барель. Нафта WTI здешевшала на 15 центів, або 0,23%, – до 64,43 долара. Причина – уповільнення китайської економіки.
Про це повідомляє Reuters. Зазначається:
- У травні зростання експорту з Китаю сповільнилося до мінімального рівня за три місяці через мита США.
- Зниження відпускних цін на заводах сягнуло “найнижчого рівня за два роки”, що позначилося не лише на “другій економіці світу”, а й на світових ринках загалом.
- Імпорт сирої нафти в Китай у травні знизився до найнижчого добового рівня за 4 місяці, оскільки переробники провели масштабне планове техобслуговування.
Однак попри здешевлення, ціни на нафту зберегли більшу частину зростання за минулий тиждень. Це стало можливим завдяки тому, що інвестори “слідкували за торговельними переговорами між США та Китаєм, сподіваючись на поліпшення економічних перспектив і зростання попиту на паьне”.
“Перспектива угоди між Китаєм і США може підтримати економічне зростання і збільшити попит на нафту. І вона переважила побоювання з приводу збільшення поставок від ОПЕК+ (об’єднання країн-членів Організації країн-експортерів нафти і нафтовидобувних країн, які не входять, але співпрацюють з нею. – Ред.)”, – розповіли аналітики.
Доходи Росії від нафти впали до мінімуму
У травні доходи Росії від продажу нафти скоротилися до найнижчого рівня з червня 2023 року через падіння світових цін на нафту. Зокрема:
- податкові надходження впали на 32%;
- загальні доходи від нафти і газу – на 35%.
Водночас, нагадали в Bloomberg, нафтогазові надходження формують близько третини всього бюджету Росії. І через обвал нафтових доходів уряд країни переглянув бюджетний прогноз і більш ніж утричі збільшив цільовий показник дефіциту. Що, зазначається, є серйозним викликом для армії країни, яка веде війну і потребує стабільного фінансування.
Як повідомляв OBOZ.UA, у травні 2025 року імпорт російської нафти до Індії досяг рекордних 2,196 млн барелів на день, з яких значна частина була доставлена через складні схеми з використанням танкерів, що перебувають під санкціями США. Наприклад, судно “Віктор Тітов” перевезло 500 000 барелів Sokol і здійснило перевантаження на інші судна, які згодом доставили нафту до індійських НПЗ.
Джерело: OBOZ.UA