В Україні оновили правила проїзду в автобусах: як зміни вплинуть на пасажирів і перевізників

В Україні ухвалили постанову, яка зобов’язує перевізників вносити всі нерегулярні автобусні поїздки до електронної системи та визнає електронний квиток офіційним підтвердженням договору про перевезення. Зміни спрямовані на облік маршрутів, припинення маскування регулярних рейсів під нерегулярні та захист пасажирів у разі страхових випадків.

Про це повідомляє Міністерство розвитку громад та територій України. Уряд України ухвалив важливу постанову, яка змінює правила гри у сфері пасажирських автобусних перевезень.

Документ спрямований на ліквідацію тіньових схем, упорядкування нерегулярних перевезень та впровадження сучасних цифрових механізмів обліку та контролю. Постанова вносить низку важливих змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту. Основні з них:

  • контроль нерегулярних перевезень;

Часто трапляється, що перевізники, які працюють за регулярними маршрутами, маскуються під “нерегулярні” рейси, щоб уникати податків, дозволів і перевірок. Тепер кожне нерегулярне перевезення має бути зареєстроване в Єдиному комплексі інформаційних систем (ЄКІС), це дозволить чітко бачити, хто і коли здійснює поїздки, і запобігти нелегальній регулярності.

  • цифрова фіксація маршрутів;

Всі факти перевезень фіксуватимуться у системі. Така тактика дозволить виявляти систематичні порушення, коли нерегулярні перевезення відбуваються за одним маршрутом і у той самий час – фактично як регулярні рейси.

  • електронний квиток = договір перевезення;

Відтепер електронний квиток офіційно визнано підтвердженням укладеного договору між перевізником і пасажиром. Це означає, що у разі страхового випадку пасажир матиме документ, який доводить, що він скористався послугою перевезення.

  • інформація про страхування в салоні автобуса.

Всі автобуси тепер повинні розміщувати у салоні інформацію про наявність страхування відповідальності перевізника перед пасажирами, це підвищує прозорість і безпеку.

За словами заступника міністра розвитку громад та територій України Сергія Деркача, головна мета – ліквідувати зловживання та створити рівні умови. “Ключове – не може бути ситуації, за якої регулярні перевезення виконуються без належних на те дозволів та не сплачуючи податки. Саме тому ми запроваджуємо цифрові механізми контролю… Реалізуємо послідовні кроки для створення справедливих умов для легальних перевізників”, – зазначив він.

Очікується, що це нововведення дозволить відслідковувати регулярність маршрутів і не допустити “тіньового” дублювання ліцензованих рейсів. Адже сьогодні такі схеми шкодять офіційним перевізникам, які сплачують податки, та створюють недобросовісну конкуренцію. Постанова набуває чинності через три місяці після офіційної публікації. 

Як повідомляв OBOZ.UA раніше, Європарламент продовжив дію транспортного безвізу для України до кінця 2025 року, що дозволяє безперешкодно здійснювати вантажні перевезення між Україною та ЄС (Європейський Союз). Водночас з’явились нові вимоги – водії повинні мати відповідні документи, а на транспорті обов’язково має бути спеціальна наклейка, що підтверджує право користування перевагами угоди.

Джерело: OBOZ.UA

Вам також може сподобатися...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *