В Україні завершують масштабне будівництво: де поїзди їздитимуть “спеціальною” колією
Уже в липні в Ужгороді запрацює євроколія, що дозволить українцям прямим залізничним сполученням добиратись до Будапешта, Відня, Братислави та Кошице без пересадок і затримок на кордоні. Наступними містами, де планується прокладення колії стануть Львів, Чернівці та Луцьк.
Про це повідомив заступник міністра фінансів України Олександр Кава в інтервʼю ЗМІ. За його словами, запуск колії європейського стандарту в Ужгороді — це не лише зручність для пасажирів, а й стратегічний крок на шляху до транспортної інтеграції України з Євросоюзом.
Євроколія дозволить уникнути пересадок на кордоні, значно скоротивши час у дорозі та зробивши залізничні поїздки до ЄС доступнішими. Паралельно з Ужгородом триває підготовка до будівництва євроколії у Львові та Чернівцях. За словами Кави, наступним містом, яке отримає залізничне сполучення з ЄС за євростандартом, стане Луцьк. Очікується, що за 4-5 років це забезпечить якісне та регулярне пасажирське сполучення із країнами Європи.
Попри перспективність проєкту, Кава наголосив, що повна заміна української широкої колії (1520 мм) на європейську є економічно недоцільною. Навіть країни-члени ЄС, такі як Фінляндія, які користуються ідентичним до українського стандартом, не здійснюють повну заміну. До того ж, широка колія в Україні має переваги для вантажоперевезень – вона дозволяє транспортувати потяги вдвічі більшої ваги, що робить її економічно ефективнішою.
Ще одним рішенням для збереження ефективності є розвиток контейнерної логістики. Завдяки розширенню кількості контейнерних терміналів на кордоні, перевантаження вантажів між коліями різного стандарту більше не становить значної проблеми. Це дозволяє уникати масштабного будівництва нових ліній і водночас інтегруватися у європейську логістичну мережу.
Цікаво, що різниця між українською та європейською колією відчутна навіть у комфорті для пасажирів. Наприклад, вагони в Україні мають ширину до 3,5 м, у той час як європейські – лише 2,8 м, що робить поїздки українськими потягами просторішими.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, “Укрзалізниця” не буде припиняти рух поїздів навіть під час обстрілів, оскільки залізниця – це єдина екосистема, де зупинка одного потяга блокує інші. Потяги перевозять поранених, дипломатів, гуманітарні та стратегічні вантажі, тому їхній рух критично важливий у будь-яких умовах.
Джерело: OBOZ.UA