Хто “замовив” чай? Співзасновник компанії “Мономах” розповів про атаку на його бізнес
– Що у вашій компанії змінилося за майже чотири роки великої війни?
– З перших днів повномасштабного російського вторгнення наші виробничі потужності опинилися в окупації – ворог зайшов у Велику Димерку. Було пошкоджено цехи, склад, автопарк. Але вже у квітні 2022 року, після звільнення Київщини, ми швидко відновили знешкоджене майно на нашій фабриці та повністю перезапустили виробництво.
Ми змогли зберегти колектив, втримати людей та повернутися до роботи. Зараз приділяємо підвищену увагу фізичній безпеці наших працівників, враховуючи часті ракетні та дронові атаки на Україну.
Ми розуміємо, що працюємо завдяки ЗСУ. З 2022 року щодня на безоплатній основі передаємо на фронт чай у межах програми “Чай для Героїв”. Уже відправлено українським бійцям 56 мільйонів порцій чаю від нашої компанії. Продовжуватимемо цю програму надалі, до нашої спільної Перемоги. Нарощуємо й іншу благодійну допомогу фронту від компанії – передаємо авто, дрони, спорядження.
Підтримуємо родини працівників. Платимо гідну зарплату й надаємо соціальні гарантії. Підтримуємо державу, постійно нарощуємо виплату податків – у 2024 р. компанією сплачено близько 300 млн грн податків до державного та місцевих бюджетів в Україні. У першій половині 2025 року – 171 млн грн податків.
За ці роки “Мономах” став лідером ринку. І ми усвідомлюємо цю відповідальність. Дякуємо споживачам за довіру до незмінно високої якості продукції.
– Яких правил та принципів дотримуєтесь для себе і для компанії під час війни?
– Головним принципом є повне виконання зобов’язань, без винятків. Це особливо важливо для нас у часи постійних форс-мажорів. Для цього спрощуємо в компанії адміністративні процеси, прибираємо бюрократію. Надаємо підтримку один одному, нашим партнерам, клієнтів, колегам.
Компанія “Мономах” займає дуже активну соціальну позицію. З часів АТО ми багато допомагали нашим захисникам. З початком великої війни значно розширили наші соціальні та гуманітарні ініціативи. Максимально відкриті до співпраці з волонтерами, військовими підрозділами, благодійними та гуманітарними організаціями. Щодня відправляємо чай на фронт.
Україна бореться за своє майбутнє, і “Мономах” синхронізується з цим прагненням та баченням. На нашій фабриці діють європейські стандарти якості. Маємо європейські сертифікати, проходимо відповідні аудити. Експортний напрям роботи для нас – це спосіб показати, що Україна може бути сильним гравцем на глобальному ринку.
– Що є пріоритетом для компанії під час повномасштабної війни?
– Перший пріоритет – це підтримка ЗСУ. Другий – підтримка наших працівників.
Час великої війни вкотре продемонстрував, що люди надзвичайно важливі для бізнесу, для країни. Ми постійно про це говоримо в команді, з нашими партнерами, з підприємцями з інших галузей економіки.
Деякі зі співробітників утомлені, емоційно виснажені. Тому для нас важливо створити середовище, де можна триматися разом, працювати з гідністю і вірою в майбутнє. Багато з цим працюємо, оскільки не припиняємо процесів створення нових продуктів, удосконалення бізнес-процесів.
– Як інформаційні атаки впливають на ваші позиції на ринку?
– Ми завжди працювали чесно, дотримувались свого слова й доводили свою репутацію хорошими справами. І тому маємо підтримку друзів, партнерів, волонтерів. Усі співробітники та керівництво компанії продовжують працювати у штатному режимі.
Жоден із наших основних покупців або постачальників не заявив про припинення співпраці через оприлюднення негативної інформації. Вони вірять у справедливість, довіряють нам і підтримують нашу позицію. Це показує, що наша репутація надійного партнера – дійсно заслужена.
У такий складний період, коли йде четвертий рік війни з росією, дуже легко маніпулювати темами про нібито допомогу агресору. Люди дуже чутливі до такої інформації. Ми вважаємо поширену про нас негативну інформацію маніпулятивною. Це схоже на цілеспрямовану атаку на репутацію компанії, яка десятиліттями працює чесно в Україні. Ми готові захищати своє ім’я – суто в правовому полі.
Водночас виникає питання: чому в умовах мораторію на перевірки, запропонованого президентом, на наш бізнес чиниться тиск? Це йде врозріз із державною політикою підтримки українського підприємництва. І такі дії неприпустимі – особливо під час війни.
На мою думку, можливо, ми були надто сконцентровані на своїй роботі, на своїй професійній досконалості, на соціальних проєктах, які ми завжди хотіли тримати неафішованими. Тому не приділяти достатньо уваги широкому висвітленню наших досягнень, соціальних та гуманітарних програм. І ось лише тепер маємо такий приголомшливий привід голосно розповісти про себе та свою позицію, про нашу підтримку України та українців.
Маємо чітку позицію: з росією та білоруссю не співпрацюємо. Жодних постачань до рф чи рб – ні прямо, ні через треті країни – від нас немає і не буде. У наших договорах із покупцями з країн пострадянського простору чітко прописано пряму заборону на реалізацію або реекспорт товарів до росії та білорусі. Законодавство країн ЄС самостійно регламентує заборону торгівлі з рф/рб у межах санкційної політики ЄС.
Ми дуже прискіпливо перевіряємо кожного контрагента перед початком роботи: аналізуємо структуру власності, канали дистрибуції, репутацію, реальні зв’язки. У разі виявлення будь-яких зв’язків із рф чи рб – співпраця негайно припиняється.
Усі наші контрагенти завчасно проінформовані про офіційну позицію компанії “Мономах” – співпраця з компаніями, що пов’язані з рф чи рб, є неприйнятною. У разі виявлення таких фактів – поставка товарів та співпраця з ними припиняється. Це – наш принцип.
– Хто, на вашу думку, зацікавлений у дискредитації “Мономаха”?
– З початком великої війни відбувається дуже активний перерозподіл на ринку чаю. Ми – один з лідерів цього ринку. Тому, звичайно, наші досягнення та можливості дратують деяких конкурентів.
Як ви знаєте, деякі російські компанії та бренди пішли з українського ринку. А деякі з них просто “перепакувалися”: змінили назви, фасування, власників на папері. Вони заходять для початку в дрібну локальну торгівлю – на ринки, базари, маленькі магазинчики. Бачимо, що зараз вони намагаються під новими назвами потрапити на полиці великих торговельних мереж.
Схоже, що свої зусилля деякі недоброчесні гравці спрямовують не на покращення власної продукції, логістики, дистрибуції, стосунків з партнерами, а на спроби захопити ринок через дискредитацію конкурентів.
Тому ми будемо захищати свою компанію, свою репутацію, український ринок і принцип чесної конкуренції. Тут компромісів не буде.
– Про що мрієте після Перемоги?
– Ми, як і вся Україна, передусім мріємо про Перемогу – щоб вона настала якнайшвидше. Всі інші мрії будуть після цього. Зараз наші зусилля спрямовані на підтримку ЗСУ, держави, наших працівників та їхніх родин. Головне сьогодні – вистояти у боротьбі проти ворога.
А після Перемоги – заваримо ще багато мільйонів чашок справжнього українського чаю. І піднімемо їх за тих, хто тримає цю країну на своїх плечах.
Джерело: OBOZ.UA