Індія та Пакистан продовжили взаємну заборону на польоти
Індія та Пакистан закрили свої повітряні простори один для одного після нападу на туристів у Кашмірі. Це призвело до скасування віз, припинення торгівлі та загострення конфлікту, що може мати серйозні наслідки для регіону.
Про це повідомляє The Independent. У матеріалі йдеться, що обмеження на польоти стало прямим наслідком зростання напруженості після нещодавніх атак і демонструє, наскільки крихким залишається мир між двома державами, які вже неодноразово перебували на межі відкритого конфлікту.
Міністерство цивільної авіації Індії видало повідомлення для льотчиків (NOTAM), згідно з яким усім літакам, зареєстрованим, експлуатованим, орендованим або таким, що належать Пакистану, включаючи військові, заборонено вхід до повітряного простору Індії до 23 червня. У свою чергу, управління аеропортів Пакистану (PAA) заявило, що обмеження діятимуть до 4:59 ранку 24 червня і стосуються всіх індійських літаків, у тому числі цивільних і військових.
Це рішення ухвалено на тлі нещодавньої ескалації конфлікту, коли Індія завдала авіаударів по території Пакистану, а у відповідь пакистанські безпілотники здійснили атаки по індійських об’єктах. Інцидент став найсерйознішим за останні десятиліття. Закриття повітряного простору спричинило масові зміни маршрутів літаків, що летять з Європи, Близького Сходу та інших регіонів через території Індії та Пакистану.
Днями індійський пасажирський літак компаніїIndiGo, що виконував рейс Делі – Срінагар, зіткнувся з сильною турбулентністю в Гімалайському регіоні через раптовий град. Пілот звернувся до Лахорського управління повітряного руху з проханням тимчасово використати пакистанський повітряний простір для уникнення негоди, але отримав відмову. Літак зазнав серйозних пошкоджень носової частини, а пасажири перебували в паніці, проте обійшлося без постраждалих.
Фінансові наслідки вже відчутні. За оцінками, державна авіакомпанія Air India може втратити до 600 млн доларів у разі, якщо заборона залишатиметься чинною протягом року. Компанія звернулася до уряду з проханням компенсувати втрати. Інші авіаперевізники також повідомляють про зростання витрат на паливо та обслуговування через подовжені маршрути.
Як повідомляв OBOZ.UA, ввечері 6 травня Індія розпочала операцію “Сіндур”, завдавши ударів по території Пакистану. Ісламабад відповів, після чого сторони продовжили обмінюватися ударами й обидві заявили про жертви серед цивільних.
10 травня Індія атакувала три авіабази в Пакистані, там пролунали вибухи. В Ісламабаді заявили, що їхні літаки не пошкоджені, а потім розпочали операцію “Баньян Марсус” у відповідь на дії Нью-Делі.
Того ж дня країни домовилися про повне та негайне припинення вогню. Переговори тривали за посередництва Сполучених Штатів Америки. Однак уже незабаром Індія звинуватила Пакистан у порушенні перемир’я, в Кашмірі знову пролунали вибухи.
20 травня стало відомо, що Індійська та Пакистанська держава досягли домовленості щодо поетапного виведення військ, розміщених під час нещодавнього загострення конфлікту в регіоні Кашмір. До кінця травня обидві сторони мають повернути підкріплення на довоєнні позиції.
Джерело: OBOZ.UA