Правила купівлі квитків на поїзд планують змінити: чому виник дефіцит і чого хоче УЗ
В Україні цього літа спостерігається вибуховий попит на залізничні квитки, більшість з яких ідуть на перевезення дитячих груп і військових, тому у вільному продажі їх обмаль. Але в “Укрзалізниці” радять купувати квитки онлайн і користуватись сервісом “Автовикуп”, щоб не дістались вони перекупам, а саме вам. Також планується запровадження валідації через Дію для всіх напрямків.
Про це розповів голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Перцовський. За його словами, жодного штучного дефіциту квитків немає.
, – пояснив Перцовський. “Укрзалізниця” також оприлюднила статистику, що підтверджує це твердження:
- на напрямку Київ – Яремче, наприклад, попит на квитки зріс на 460%, з 502 до 2813 запитів на добу;
- на рейсі Київ – Буковель – на 406%, з 484 до 2448.
Справа не лише в туристах
– наголошує Перцовський. У червні-липні 2025 року вже перевезено 4896 дитячих груп. Для порівняння – у той самий період 2024 року їх було лише 2612. Загалом від початку літа – 204 тисячі пасажирів, із них 140 тисяч – діти.
Відповідаючи на запитання “де квитки?”, голова УЗ зауважує, що більшість іде під дитячі групи та військовий резерв. На окремі напрямки у вільний продаж відкривається тільки кілька вагонів. Вони часто “розлітаються” за лічені хвилини.
, – повідомив Перцовський. Щоб максимально ефективно використовувати наявні ресурси, компанія перейшла на принцип “рух без зупинки”.
– пояснює він. Потяг приїжджає з Харкова до Києва й одразу вирушає, наприклад, до Львова. Навіть потяги Інтерсіті тепер курсують уночі. Завдяки цьому кількість перевезених пасажирів на один вагон зросла на понад 10%.
Але, за словами Перцовського попри всі зусилля, технічний ресурс вичерпується. “Оскільки рухомий склад старішає, а на додачу вагони задіюються для спеціальних, медичних перевезень — дефіцит зростатиме. Критично важливо оновлювати пасажирський парк”, – наголошує керівник УЗ. За останні 4 роки закуплено рекордну кількість вагонів, і ще 100 уже законтрактовано, але цього все ще замало.
Що відбувається з перекупами
За словами Перцовського, окрема болюча тема – спекулянти. “Всі основні міжнародні маршрути працюють через валідацію в Дії. Це показує найбільшу ефективність – з квітня цього року заблокували 2800+ акаунтів за порушення правил користування”, – зазначає Перцовський. УЗ серйозно розглядає варіант запровадження валідації через Дію і на внутрішні маршрути, хоча це, за словами голови, може викликати “багато галасу”.
Перцовський дає кілька практичних порад. “Немає сенсу брати штурмом каси – понад 90% продажів відбуваються онлайн. На міжнародні основні напрямки – виключно онлайн”, – зазначає він.
“Успішно працює сервіс “Автовикуп”. Він підхоплює всі квитки з повернень, щоб вони дістались не спекулянтам і шахрайським ботам, а тим, хто активує моніторинг у нашому застосунку”, – підсумовує Перцовський. З початку літа користувачі налаштували 403 тисячі таких автозаявок. З них 229 тисяч спрацювали успішно, а лише 4% не дали результату.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, в Україні оновили правила перевезення тварин у поїздах – тепер великі собаки можуть подорожувати в усіх типах вагонів, а маленьким тваринам дозволили бути без переноски у купе, якщо викуплені всі місця. Зазначається, що нові умови враховують комфорт і безпеку як тварин, так і пасажирів.
Джерело: OBOZ.UA