Українці зобов’язані проводити повірку лічильників води: хто платить і що потрібно знати кожному
В Україні діє обов’язкова повірка лічильників води, яка проводиться кожні чотири роки. Процедура необхідна для підтвердження точності та правильної роботи приладів обліку. На відміну від лічильників газу, де періодичну повірку завжди оплачує облгаз, за аналогічну процедуру з водними приладами обліку може платити і споживач.
У яких випадках це відбувається, розповіли в Держпродспоживслужбі. Також українцям пояснили, як саме має проводитися перевірка приладів обліку гарячого та холодного водопостачання.
За чий рахунок здійснюється повірка лічильника води
Згідно із Законом України “Про метрологію та метрологічну діяльність”, періодична повірка, обслуговування та ремонт (включно з демонтажем, транспортуванням і монтажем) індивідуальних лічильників води у квартирах здійснюються за рахунок їхніх власників.
А це може бути як споживач, так і водоканал або й зовсім керуюча компанія (наприклад, ОСББ). Тобто, все залежить від конкретного договору споживача з постачальником послуг.
Однак таке правило діє виключно в разі укладення індивідуальних договорів. Якщо ж співвласники багатоквартирного будинку не мають індивідуальних договорів про водопостачання, повірка забезпечуються виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.
Хто має право проводити повірку
Повірку засобів вимірювальної техніки, таких як лічильники води, можуть виконувати тільки уповноважені організації. До них належать:
- Наукові метрологічні центри, що володіють міжнародно визнаними калібрувальними і вимірювальними можливостями.
- Метрологічні центри і повірочні лабораторії, спеціально уповноважені на проведення такої повірки.
Зазвичай перевірка лічильника триває близько п’яти днів і передбачає демонтаж приладу обліку. Після цього пристрій перевіряють у лабораторії. Демонтаж лічильника відбувається тільки в присутності споживача, що фіксується документально. Після процедури представники виконавця проводять монтаж теж винятково в присутності споживача.
Деякі підприємства надають послугу повірки лічильника без демонтажу. Зазвичай за таку послугу стягується додаткова плата, але це значно прискорює саму процедуру.
Як фіксуються результати повірки лічильника води
- Позитивні результати підтверджуються відбитком повірочного тавра на самому приладі, записом з відбитком тавра у відповідних експлуатаційних документах та/або оформленням свідоцтва про повірку встановленої форми.
- Для лічильників, які за результатами повірки визнані такими, що не відповідають встановленим вимогам, оформляється довідка про непридатність.
Повірка обов’язково проводиться раз на чотири роки або після ремонту лічильника. З огляду на те, що виробником установлено термін експлуатації приладу від 10 до 12 років, повірка може проводитися не більше трьох разів. Якщо споживач користується лічильником понад 10 років, є ймовірність, що державну перевірку такий прилад може не пройти.
Що робити, якщо лічильник води визнано непридатним
- Вихід тільки один – купівля та встановлення нового лічильника. Перед тим як придбати пристрій, потрібно уточнити необхідні характеристики у постачальника послуги водопостачання.
- Кожен лічильник повинен мати техпаспорт – у ньому вказано тип, діаметр приладу, заводський номер і дата продажу. Під час купівлі важливо перевірити комплектацію – вона повинна відповідати такому технічному паспорту.
- Придбання та первинне встановлення нового лічильника води проводиться за рахунок споживача, ця послуга не є складовою тарифу на водопостачання та водовідведення.
- Після встановлення квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.
Як повідомляв OBOZ.UA, українців із кондиціонерами попередили про небезпеку. Їм пояснили, як уберегти техніку і не переплачувати.
Джерело: OBOZ.UA