Українка змусила ПриватБанк повернути вкрадені шахраями гроші: у яких випадках банк зобов’язаний платити

Івано-Франківський міський суд зобов’язав ПриватБанк повернути клієнтці 75,995 тис. грн, які були вкрадені з її рахунків шахраями. Зловмисники отримали доступ до її рахунку через застосунок Приват24, попри те, що вона не розголошувала свої пін-коди та не втрачала карток.

Про це йдеться в матеріалах справи № 344/22857/24, яку розглядав Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області. За ними:

  • Шахраї переказали з карток позивачки 72,99 тис. грн.
  • Сам ПриватБанк зняв з неї за це 3,005 тис. грн комісії.
  • Помітивши це, позивачка одразу звернулась на гарячу лінію ПриватБанку для блокування її рахунків та карток, що банк і зробив.

Крім того, позивачка надіслала в банк заяву про проведення службового розслідування та повернення їй коштів. Однак у “Приваті” їй відмовили – зазначивши, що переказ коштів з карток був здійснений під її авторизацією.

Після цього позивачка зазначила, що не розголошувала третім особам інформацію про номери карткових рахунків, пін-коди, а також іншу конфіденційну інформацію, картки не губилися, доступ до них треті особи не мали. Однак у ПриватБанку зазначили, що списання коштів відбулося “внаслідок недбалого зберігання даних клієнтом чи їх передачі, встановлення програми віддаленого доступу”, в результаті чого було здійснено:

  • Вхід у Приват24.
  • Переказ шляхом створення платежу в системі дистанційного обслуговування клієнтів Internet Banking Приват24.

“Вхід у Приват24 був здійснений під авторизацією клієнта. За такої процедури вводиться ім’я, ключ доступу і після цього надходить платіжне доручення, відповідно до якого банк здійснює переказ коштів. Вказані дії можливо було здійснити лише за допомогою використання фінансового телефону клієнта та іншої особистої інформації”, – зазначили в банку.

Втім представник позивачки зазначив, що факт коректного вводу вихідних даних для списання коштів з рахунку “не може достовірно підтверджувати ту обставину, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню пін-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції”.

Що вирішив суд

Суд, розглянувши справу, став на бік позивачки. Там зобов’язали ПриватБанк повернути їй списані кошти.

“Позов до Акціонерного товариства комерційний банк “ПриватБанк” про повернення грошових коштів, які були списані з карткового рахунку, задовольнити. Стягнути … 75 995,91 грн”, – йдеться в матеріалах справи.

У них зазначається: таке рішення було ухвалено на підставі того, що, зокрема, сам по собі факт коректного вводу вихідних даних для списання коштів з рахунку “не може достовірно підтверджувати ту обставину, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню пін-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції”. А крім того, що саме банк має доводити, що клієнт вчиняв такі дії.

“Суд … дійшов обґрунтованого висновку про те, що АТ КБ “ПриватБанк” належними та допустимими доказами не підтверджено, що позивачка своїми діями чи бездіяльністю сприяла … перерахуванню грошових коштів з її карткового рахунку, оскільки переказ коштів, розміщених на картковому рахунку позивача, було здійснено без використання платіжної картки”, – йдеться в справі.

Крім того, суд дійшов висновку, що ПриватБанк не заперечив факт того, що переказ коштів був ініційовані не позивачем, а “іншими невстановленими особами шляхом застосування шахрайських методів, тобто кошти списано унаслідок шахрайських дій невстановлених осіб”.

“З врахуванням наведеного всі сумніви та розумні припущення мають тлумачитися судом саме на користь такої слабшої сторони (позивачки. – Ред.)”, – резюмували в суді.

Як повідомляв OBOZ.UA, українські банки на виконання вимоги Національного банку повинні блокувати перекази, пов’язані з Росією або Білоруссю. При цьому розблокувати переказ буде неможливо навіть у суді.

Джерело: OBOZ.UA

Вам також може сподобатися...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *